W sezonie 2017 największą zmianą jest podział zawodów na dwa cykle: w sobotę rozgrywamy WRC Challenge Classicauto Cup (WRC Challenge #CAC) czyli "stara" grupa 6 w/g nowego regulaminu. Generalnie będą to dowolne auta podzielone w/g pojemności i stopnia przerobienia. W sobotnie popołudnie wystartuje też trening otwarty dla wszystkich chętnych z atrakcjami typu: wyścig nocny czy równoległy (podobnie jak w roku 2016).

W niedzielę odbywać się będą zawody z serii Inter Cars Classicauto Cup (Inter Cars #CAC).

Regulamin sobotnich zawodów WRC Classicauto Cup 2017

CA_CUP_WRC_Regulamin_2017.pdf
Dokument PDF [276.6 KB]

Regulamin niedzielnych zawodów Inter Cars Classicauto Cup 2017.

CA_Cup_Regulamin_2017-1.pdf
Dokument PDF [263.2 KB]

 

P: Czy grupa 3 Classic i Plus będą miały oddzielna klasyfikacje?

O: Tak oczywiście.

 

P:Jaka jest różnica między nimi [Classic a Plus]?

O: Rozróżniliśmy stopień przerobienia aut. Classic to od teraz absolutna seria, Plus to zeszłoroczny Classic czyli lekkie przeróbki plus opony semi-slick.

 

P: Z czego wynika zaostrzenie rygoru na opony z homologacją drogową w gr 3?

O: W grupie Classic opony seryjne, w Plus semi-slick. Grupa 3 to auta raczej seryjne więc chcemy aby wszystko pasowało do siebie. Używanie różnych rodzajów opon pociąga za sobą różny poziom przygotowania auta a więc również i finanse. Mamy nadzieję, że przy takim podziale (Classic, Plus, Sport) każdy będzie mógł znaleźć odpowiednią dla siebie grupę gdzie będą się ścigały podobne samochody.

 

P: Czy podczas próby sprawnościowej dach w samochodzie cabrio powinien być zamknięty?

O: Raczej tak. Od obecnego sezonu zalecamy w cabrioletach półklatki lub przynajmniej pałąki bo ten typ samochodu nie jest najlepszym wyborem do sportu.

 

P: A jeżeli będę miał klatkę w cabrio mogę jechać bez hardtop'a?

O: Tak

 

P: Jakie auta będą występowały w Grupach 5A i 5N oraz czy BMW e36 nie M3 wyprodukowane do 2000r będzie w grupie 6 jak do tej pory czy w innej ?

O: 5A i 5N to po prostu podział na przerobione i nie, identyczny jak w Grupie 3 i 4, czyli zostają te same auta co poprzednio. BMW E36 będzie jeździło w sobotnich zawodach ("stara" Grupa 6).

 

P: Czy dobrze rozumiem, że auto z grupy 5 jadące w sobotę może być klasyfikowane w grupie 6 a potem pojechac w niedziele w swojej grupie 5?

O: Tak, w sobotę auto typu T4WD jedzie w zawodach WRC #CAC w odpowiedniej klasie a w niedzielę może pojechać w 5 w Inter Cars #CAC (jeżeli jest do 2001). Polecamy również sobotni trening otwarty, jeśli kierowca wytrzyma...

ZMIANY W GRUPIE 1

- auta wprowadzone do sprzedaży do 31.12.1987

- zmienione współczynniki

- sprecyzowane "wykluczenia" i "dopuszczenia" czyli to co jest zabronione i dozwolone

- dowolne rozmiary koła z seryjnymi oponami

- zalecenie półklatek lub pałaków bezpieczeństwa w kabrioletach

ZMIANY W GRUPIE 2

- auta wprowadzone do sprzedaży do 31.12.1987

- sprecyzowane "wykluczenia" i "dopuszczenia" czyli to co jest zabronione i dozwolone

- dowolny system zasilania

ZMIANY W GRUPIE 3

- auta pomiędzy 1988 a 31.12.2001

- sprecyzowane "wykluczenia" i "dopuszczenia" czyli to co jest zabronione i dozwolone.

- nowy podział klasy 3 na Youngtimer Classic i Plus

ZMIANY W GRUPIE 4

- auta pomiędzy 1988 a 31.12.2001

ZMIANY W GRUPIE 5

- auta pomiędzy 1988 a 31.12.2001

- podział grupy na "przerobione" 5A i "nie przerobione" 5N w/g przepisów Grupy 3 Tuning i 4 Sport

- współczynniki zostają tylko w 5N, nie przerobionych

ZMIANY W GRUPIE 6

- ponieważ auta współczesne i wszystkie inne nie pasujące do Grup 1-5 mogą się ścigać w sobotnich zawodach WRC #CAC Grupa 6 na powrót staje się grupą Open czyli właściwie bez żadnych restrykcji

- wprowadzono klasy pojemnościowe do 2000, 2000+ i MAXI

- brak klasyfikacji rocznej

Wersja do druku Wersja do druku | Mapa witryny
© Stratos Events